Op 9 juli 1979 ben ik begonnen bij de Rabobank Wognum. Aan de balie. Spaarbankboekjes bijschrijven. Rente berekenen. Mensen helpen met al hun vragen op financieel gebied. En dat ging ver. Service gericht én relatie gericht. Dat vormt de basis voor het zaken doen. Sommige noemen dat ook wel commercie. De afgelopen twee jaar heb ik bij Rabobank Nederland gewerkt als consultant. Om directies en managementteams te begeleiden naar een nog betere, effectiever en efficiëntere manier om processen in te richten ten faveure van de klant. En daarmee dus ook voor de bank. Maar wel in die volgorde. Het voelde soms aan de zijlijn van de commercie opereren. Adviseren en trainen is toch iets anders dan het zelf doen. Per 1 september werk ik weer bij een lokale Rabobank. De op één na grootste van het land, de Rabobank Amsterdam. In de hoofdstad van ons land. Een prachtige stad. Een bank die zo groot is dat ze de markt verdeeld hebben in zes deelmarkten. Met ieder zijn eigen markt manager die met een eigen team relaties aanknoopt en service verleent om van daaruit te komen tot business. Eén van die markt managers mag ik zijn.
-
Archieven
- februari 2022
- oktober 2020
- mei 2020
- april 2020
- februari 2020
- november 2019
- april 2019
- juni 2018
- januari 2017
- november 2015
- september 2015
- juli 2015
- juni 2015
- mei 2015
- december 2014
- september 2014
- maart 2014
- juli 2013
- februari 2013
- januari 2013
- december 2012
- november 2012
- september 2012
- februari 2012
- april 2011
- november 2010
- oktober 2010
- augustus 2010
- juli 2010
- juni 2010
- mei 2010
- april 2010
- maart 2010
- februari 2010
- januari 2010
- december 2009
- november 2009
-
Meta